Anasayfa >> Televizyon >> Seda Sayan aldığı ceza ile Show TV’yi yaktı

Seda Sayan aldığı ceza ile Show TV’yi yaktı

  • T T T
  • seda

    RTÜK, kadınları aşağılıyor ve insan onurunu zedeliyor dediği Seda Sayan’ın programı nedeniyle Show TV’ye 544.648 TL para cezası kesti. RTÜK ayrıca ‘Perili’ olduğu iddia edilen evle ilgili yapılan bir haberde efekt kullanıldığı için Show TV’ye 294.425 TL daha ceza kesti.

    Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Show TV’ye “boynuz” işareti ve “Perili Ev” haberi nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesti. RTÜK raporunda,Seda Sayan’ın programı, reyting uğruna kadını aşağılayan ifadelere yer verilmekle eleştirildi.

    Boynuz işareti yaptı
    RTÜK uzmanları Show TV’de Seda Sayan’ın sunduğu, “Evleneceksen Gel” adlı program hakkında hazırladığı raporda Hüseyin ile İkbal adlı kişilerin evlenme diyaloglarının mevzuata aykırı olduğunu belirledi. Milliyet’te yer alan habere göre Hüseyin adlı kişinin 25 yaşında bir kadını istediğini belirtmesi üzerine izleyiciler arasında bir kadının bağırdığı ve söylediklerinin biplendiği dile getirilen raporda, “Kamera bu kadını gösterdiğinde kadın iki elini kafasının üstüne koymuş parmaklarını sallamakta ‘boynuz’ işareti yapmaktadır” ifadelerine yer verildi.

    Kadını reyting için aşağılattı
    Boynuz işareti yapan kadını Seda Sayan’ın alkışlattığı tespitine de yer verilen raporda şöyle denildi: “Hüseyin Bey, kadını parayla satın alınabilecek, seçme hakkı olmayan bir varlık olarak görmekte ayrıca 40 yaşından sonra kadınların işinin bittiğini düşünmekte ve kadının varlığını hiçe saymaktadır. Programın sunucuları yeni başlayan programın reytinglerinin artması uğruna kadını bu şekilde aşağılayan ifadelerin sarfedilmesine engel olmamıştır.”

    Toplam 839 bin TL ceza
    Üst Kurul, kadınların aşağılandığı ve insan onurunun zedelendiği tespitini yaparken, Seda Sayan’ın sunduğu, “Evleneceksen Gel” adlı program nedeniyle Show TV’ye 544.648 TL para cezası kesti. Üst Kurul ayrıca, Ana Haber bülteninde “Büyükada’da sırlarla dolu ev” başlıklı bir haber nedeniyle Show TV’ye ceza verdi. RTÜK raporunda, “Söz konusu haberde Osmanlı ordusunun görev yapan Alman bir generale ait olduğu iddia edilen metruk bir ev konu edilmiştir. Haber muhabirin evle ilgili anlatılan gizemli hikayeleri aktararak evin içini gezmesi, yıkık ve kırık camları, kapıları ve zemini izleyiciye göstermesi şeklinde kurgulanmıştır. ‘Perili’ olduğu iddia edilen evle ilgili yapılan haberde efekt kullanıldığı tespit edilmiştir” denildi. Üst Kurul, haberin “yayınlarda abartılı ses ve görüntüye, doğal sesin dışında efekt ve müziğe yer verilemez” hükmünün ihlal edildiğine hükmetti.

    Üst Kurul perili ev haberi nedeniyle Show TV’ye 294.425 TL ceza uyguladı. Böylece RTÜK Show TV’ye iki yayın nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesmiş oldu.

    Kaynak:YENİŞAFAK

     

    1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (bu habere not ver)
    Loading...
    BU HABERİN GELİŞMELERİNI KAÇIRMAYIN BEĞEN TIKLAYALIM !!!

    Sizde Yorum Yazabilirsiniz:


    Scroll To Top